maandag 18 mei 2009

16/05 Idegem - Geraardsbergen

De omloop had eigenlijk voor mij geen geheimen meer vermits ik vorig jaar hier ook al aan de start stond. Het enige verschil tegenover vorig jaar was, deze keer stond er meer wind. De start weeral problemen met de clickpedaal (moet er dringend op trainen), maar uiteindelijk zat ik snel terug vooraan in de groep. Na drie vier ronden afwachtend koersen maar toch een redelijk tempo als het omhoog ging, kwam er een aanval van 1 renner en zo ontstond een groepje van drie vooraan. Dan een groepje van zes, 1 alleen en dan ik en achter mij nog een groepje van drie. Deze aanval kwam voor mij op een slecht moment omdat ik in elke koers na een ronde of vier vijf een moeilijk moment heb. De drie die achter mij reden, kwamen bij mij aansluiten. Hiermee heb ik een ronde meegereden en dan vond ik mijn tweede adem terug. Toen ben ik weggereden uit dit groepje naar de renner die toen ook nog altijd tussen mij en het groepje van zes hing. Eens ik bij hem (James De Boeck) hebben we er samen voor gezorgd dat we in de 3 laatste ronden een kloof van 30 seconden dichtreden op de zes voor ons. In de laatste ronde kregen we dan de aansluiting en in een spurt met acht (nadat er al drie renners waren aangekomen) ben ik als tweede van de acht over de meet gereden. Hiermee behaalde ik mijn beste uitslag tot hiertoe een 5de plaats. (Er waren 21 deelnemers) Volgende week probeer ik terug mijn best te doen te Buggenhout-Opdorp.

1 opmerking:

dd zei

Ward, hopelijk volgende keer een nog beter resultaat en waarom nu zaterdag al niet in Buggenhout. Wij duimen al voor jou. En nu we je blog gevonden hebben gaan we het van dicht bij volgen, dus begin er maar aan. Groeten
de familie Doms-Derre