zaterdag 11 juli 2009

PK Oosterzele pech

Een koers waar ge naar toeleeft. t' Is niet mijn specialiteit maar ze is toch redelijk goed verlopen de tijdrit. Hier haalde ik een 30ste plaats. Om 14.30 moest ik mijn schifting rijden (5 ronden) en zorgen dat ik bij de eerste 20 was om de grote finale te rijden. De eerste 2 ronden zo goed als altijd op kop gereden, de volgende 2 ronden iedereen teruggehaald die wou wegrijden en de laatste ronde mij vooraan geplaatst om niet verrast te worden. In de laatste bocht valt er 4 man voor mij en moet ik hard remmen. Bijna al stilstaand ben ik dan terug kunnen vertrekken om dan 12de te worden in de reeks. De finale was binnen. Een beetje verfrissen en wat krachten opdoen om dan de finale te rijden. De benen waren goed, het hoofd was goed fris, de moral was optimaal en de conditie uitstekend. Hier had ik mij veel van voorgesteld. Winnen zou moeilijk zijn maar in gedachten zat er een top 10 plaats in. Van bij de start direct goed mee. In de eerste ronde direct mijn plaats vooraan ingenomen. En dan als ge weet dat ge goed zijt, dan krijgt ge in de 2de ronde nen duw, valt ge, springt ge terug op uwe fiets en zit uwen derailleur in uw achterwiel. Meer pech kunt ge niet hebben. De koers gedaan voor mij na 1 ronde en half. Opgelapt door de mensen van het Vlaamse kruis en een beetje peptalk en er kon al een lachje af.
Volgende koers beter en hopelijk een beetje meer geluk.

Geen opmerkingen: